fredag 24 maj 2013

En väldigt fin Wahoo

Andra bilden är för mig en dröm sedan jag var i femtonårsåldern, att få åka in i hamn med en Marlinflagga.... Antagligen som att göra Holeinone i Us masters eller att vinna finalen i en grand slam :). Många gånger har jag sett båtar glida in i hamnar på olika håll i världen med denna MAGISKA flagga

Jag kunde inte stirra mig mätt på flaggan.

Även om det inte utklassar en Blue på 150 kg så var det naturligtvis häftigt att landa en Wahoo på 40pounds. 

Det blev så klart spännande när gastarna skrek att det var en stor Wahoo. Fast när knarren visslade trodde jag på en liten marlin.

Denna fisk är egentligen Andreas, det var hans tur att ta sidofångster, men iom att vi trodde det var en liten marlin tog jag spöt....

Sao Vicente, K

apten Niebuhr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar