onsdag 21 maj 2014

Superfiske för Team Salmonator 2014

Dags att göra bokslut för vårfisket med Rivalen, mycket statistik följer säkert en del att fundera kring, en del passar och annat inte såklart.

För egen del drar jag många slutsatser, men de kan ju bero på båten, hastigheten etc. 

Vi körde försiktigare än tidigare på vandringslaxen, vi höll 2-2,3knop istället för 2,4-2,6. I år höll jag järnkoll på vajrarna vilkat jag bara gjort då och då tidigare. Alltså varierade hastigheten mellan 1,4 och 3,3 knop...... med strömmen inräknat. Detta kan också innebära den sämre statistiken på ytbetena.

6 heldagsturer och 1st 3timmars hanns med i min båt.

5 Toppfiskar 2014

17+kg
15+
14+
13+
11+

Alltså 0,7 laxar över 11kg/tur.


Snitt på 4,33 landade per tur och 5,10 påslag. (här är statistiken mycket bättre sedan dubbla fjäderringar och flourocarbonlina börjat användas som tafs)

Vildlax 70% och Odlad 30%


                        Andel av totala spö                Napp av totalnapp

Northern King(m) 17%                                    17%
Ismo     (mag)     41%                                    10%
Savage gear L      25%                                    43%
Grizzly (m)          17%                                    30%

Gissa om jag kommer köra mer SG o Grizzly 2015.......... :)


33% högg på ytan
67% högg på 20-60ft
(vi fick på en fisk på 100ft men det körde vi bara i 5h så det säger inte mycket)

Roligt att se att så många är inne och läser. Skitfiske på er alla så återkommer jag med inlägg för sommarfisket vid stugan :)

Roger
Team Salmonator


                                            

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar